Allt som är mitt bär jag med mig

ADHD/Bipolär- Lamotriginförgiftad/allergisk

Jag har varit läkemedelsförgiftad!
Jag har sedan många månader varit jävligt sjuk i kroppen.
Så sjuk att jag varit handikappad i tillvaron. Ständig mjölksyra och totalt kraftlös majoriteten av tiden.
Trodde först det var PTSD, ångestsyndrom osv….sen att det var Concertan…
Men trots ständiga sänkningar av Concertan har jag bara blivit tillfälligt bättre för sen bli sämre igen.
En hel del hudproblem har jag haft sen förra året. Använt kylbalsam, olika gel och annat.
Hudreaktioner som jag trott var pga av stress och psykisk ohälsa.
Övrig problem jag haft senaste tiden:
ljuskänslighet- kan ej gå utan solbrillor
 inte se tv, ej sitta vid datorn på kvällarna…
Ljudkänslig!
Kombinationen ljus/ljudkänslig har gjort jag inte kunnat se film bla.
Enorma blödningar!
Forsande mens, stora blåmärken från ingenstans, kärl i ögat som spruckit…
Svullnader i leder, ansiktet, läppar….
Ögonproblem!
Svider, river och bränner i ögonen! Ser enormt dåligt och tjatat livet ur
mig hos optikern. Optikern som plötsligt inte kan ställa in synskärpan.
Listan kan göras mega lång.

För tre veckor sen startade jag min höjning av Lamotrigin.
I lördags blev det akut.
Hamnade på medicinen akut.
Fick först kortisontabletter och Tavegyl, men det blev värre ändå.
Slutade med Adrenalinspruta…och istället för att pulsen skulle skena som den brukar av Adrenalin, sjönk pulsen 30 slag/min.
Vilken lättnad!!!!!!!!!!!!!!
Efter att haft en oregelbunden och hysteriskt hög puls i månader kändes kroppen plötsligt som när man drar ur badkarsproppen!
Jag tog mitt första RIKTIGA djupa andetag på månader kändes det som!
Vad hände?
Jag har varit läkemedelsförgiftad sen lång tid tillbaka!
Något man kallar för Lyells syndrom eller liknande.
Får aldrig mer ta mina Lamotrigin för det bipolära utan ska sättas in på ny.
Men nu hänger jag i luften!
Har inga säkerhetslinor i det Bipolära!
Ingen medicin.
Vet inte om kroppen ska vila, följas upp eller vilken plan som gäller för
nya medicineringen.
Det enda jag vet är att jag aldrig var inbillningssjuk.
Det enda jag vet att jag inte är bra ännu-
men lyckan är att jag kan andas!
Jag är rädd för vad som skett i min kropp!
Jag är rädd för hur länge jag klarar mig utan Bipolära säkerhetslinor!

Annonser

6 svar

  1. Shit vad hemskt! Hoppas det är bättre utan den ändå och att du snart har en annan utan dessa biverkningar! Kram

    april 25, 2010 kl. 5:18 e m

  2. Det är märkligt att din doktor inte reagerat på dina hudutslag. Tillverkaren av Lamotrigin är väldigt tydliga med att: ”Alla patienter som utvecklar hudutslag skall utredas omgående med beaktande av risken för dessa allvarliga hudbiverkningar och Lamotrigin bör om möjligt utsättas omedelbart om inte en annan orsak till utslagen kan fastställas.”

    april 24, 2010 kl. 6:18 e m

    • Hej Genrep!
      Det är inte få eller ”små” mail jag skickat sen dec om mitt mående.
      Stressutslag….är vad jag trott, men tyckt det var märkligt att Tavegyl inte tog klådan och utslagen…
      Allmäntillståndet är det som varit (är) värst i detta.
      Jag har haft ”tur” gällande huden i sig…den sitter kvar;-)
      Kram

      april 26, 2010 kl. 7:03 f m

  3. Hemskt! Jag håller tummarna för att du får hjälp. På med skygglappar, hängslen, flytväst – ja, allt som går!

    april 22, 2010 kl. 6:25 e m

  4. Mio min Mio…Mia!
    Kanske ska döpa om Nätverkskontraktet till Fallskärmskontraktet istället….;-)

    april 22, 2010 kl. 5:20 e m

  5. mio

    Hej! ska vara din fallskärm så långt jag någonsin förmår!!!! ❤ ❤ ❤

    april 22, 2010 kl. 12:14 e m

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s